HEM Forum Presentationstråd Svar till: Presentationstråd

  • Henrietta Thernell

    Medlem
    4 september 2023 klockan 08:27

    Hej!

    Mitt namn är Henrietta. Jag och min hund Lovikka bor i Lund. Hon är en snart treårig finsk lapphund och är helt objektivt gulligast i hela världen (faktiskt). Vi jobbar mycket med hennes självförtroende, självkänsla och ljudkänslighet då hon snabbt visade sig vara en liten blygerhund. I veckan som gick blev jag dessutom helt oplanerat hamstermatte till guldhamstern Morris. Vi håller på att lära känna varandra och det ska bli så kul att upptäcka vad han har för planer, drömmar och projekt.

    Jag är ständigt kunskapstörstande etolog, friskvårdsinstruktör för hund, och kan även räkna mig som djurvårdare nivå 2. Just nu jobbar jag på Malmö djursjukhus i reception, telefon och sociala medier. Kommer även starta eget inom friskvård och etologi, ska bara komma på ett bra namn 🙂

    Visioner och drömmar finns det gott om! Vart ska jag börja? Vissa dagar känns det fullt görbart att gå loss med släggan i väntrummet och starta ombyggnation, och starta beteendemottagning i rum 12 på egen hand. Andra dagar känns det som det som att man är den minsta kuggen i ett utbytbart kugghjul som bara snurrar på. Är så glad för att ni startat Vänlig vård och hoppas det ska bli praxis. Funderar redan på pitcher för chefer, lunchföreläsningar för personal, rutindokument på vårdavdelningen, utvecklande av hemgångsråd osv. Väntan är inte alls min starka sida, allt ska gärna hända nu.

    Oj så långt det blev! Ser fram emot att lära känna er andra och diskutera hur vi ska kunna föra rörelsen framåt <3